2014-03-12



För en vecka sedan hände det att jag gick på en maskerad/middagstillställning. I sista sekund hade jag lyckats kläcka idén att fästa en cirkelformad pappersbit på min långa svarta klänning, och på så vis föreställa biljardboll nummer 8

Bollar är allmänt kända för att dem rullar bra och biljardboll nummer 8 för att vara den boll som ska stannar kvar längst på biljardbordet. Med dessa två referenser som grund skämtades det om att jag var den som skulle stanna kvar längst, äta mest och därav behöva rulla hem.

Det hände efter en halvtimme på denna maskerad/middagstillställning att jag smakade på en sallad som skulle vara äggfri. Ganska snabbt kom den där känslan av obehag som uppstår när jag ätit något som jag inte tål. Majonäs är allmänt känt för att det är fett och förgyller (läs: förstör) diverse maträtter. Mindre känt är att majonäs innehåller ägg.

Jag åt minst av alla och gick hem först.
Men det var kul så länge det varade. 

1 kommentar: